maandag 25 november 2013

KookkunstWithFien! -->#5. Brownies.

Heeii people!
Ahw, dit is alweer het laatste recept. In dit recept gaan we brownies maken!
Ik hou superveel van chocolade. Ik ben er echt gek op.
En brownies doen mij echt goed. Ik maakte het vaak met mijn beste vriendin.
Alleen ik zit nu niet meer bij haar op school. Dus zien we elkaar mindervaak.
Brownies geven mij daarom een sfeervol gevoel. Laten we snel beginnen.
 




Voor 16 stuks. Veel succes!
Benodigdheden:
-150 g pure of bittere chocolade
-150 g roomboter
-125 g suiker
-125 g basterdsuiker (lichtbruine)
-1 zakje vanillesuiker
-150 g zelfrijzend bakmeel
-1/2 theelepel zout
-4 eieren (middel groot)
-1 eetlepel boter of margarine om in te vetten
-1 eetlepel bloem om te bestuiven
Aan de slag!: 
Oven voorverwarmen op 175 ºC of gasovenstand 3. Bakvorm invetten en bestrooien met bloem. Bakpapier op bodem van vorm leggen en invetten. Chocolade in stukken breken. In kleine pan met dikke bodem op laag vuur boter en chocolade smelten, regelmatig roeren. Van vuur af suiker, basterdsuiker en vanillesuiker door chocolade roeren. Bakmeel en zout door chocolademengsel roeren. Eieren één voor één al roerend toevoegen. Beslag in vorm scheppen en glad strijken. In midden van oven brownie in 30 à 35 minuten gaar bakken. Binnenkant moet smeuïg zijn, niet te droog. Brownie ca. 30 minuten in vorm laten afkoelen. Zijkanten lossnijden, rooster op vorm leggen, samen keren en brownie op rooster storten. Bakpapier verwijderen en brownie verder laten afkoelen. Brownie in 16 à 20 vierkanten snijden.

Chocolade handig smelten! 

Variatietips:
Je kunt er noten doorheen doen. Erg lekker! of hele stukjes chocolade. 
Eetsmakelijk en xje van Fien. <3.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten