woensdag 30 oktober 2013

Herfstserie Fall in love --> #1. Appeltaart.

Heeeeeiii allemaaal! 
Ik ga een herfstrecept schrijven.  Het is een appeltaart, en dat is natuurlijk altijd lekker in de herfst met een kopje thee! Ik hou zelf erg van de herfst. Ik vind het altijd gezellig. En erg mooi ook, de blaadjes die veranderen. Al die mooie kleuren en een superleuke sfeer.
Omdat het dus herfst is, maak ik een herfstserie genaamd: Fall in love.
Ik vond het zelf wel een leuke naam en heb hem zelf bedacht.
Fall in Love #1 is dus een appeltaart. Het is een amerikaans recept!
Veel lees/bak plezier! :)).


Ingrediënten:
2 taartbodems
6 appels, in stukjes gesneden, zonder schil en gemengd met wat citroensap. Dit zorgt ervoor dat de appels niet bruin worden.
140 gram suiker
15 gram bloem
1 tl kaneel
1/4 tl zout
1/4 tl nootmuskaat
Schil van 1 sinaasappel
1 losgeklopt ei met wat melk of water

Bereiding:
1. Verwarm de oven voor op 220°C. Vet een 22cm taartvorm in. Ik gebruikte een vlavorm, maar een glazen taartvorm geeft deze taart echt een vorm zoals de Amerikaanse appeltaart.
2. Mix de appels met alle andere ingrediënten, behalve het eimengsel.
3. Rol één van de taartbodems ui en doe deze in de taartvorm.
4. doe het appelmengsel hierover en leg de tweede taartbodem hierover. Sprinkel één eetlepel suiker en één theelepel tot twee theelepels kaneel hierover.
 (Als je deeg over heb kan je er bijv. een bloem opmaken. Om de taart van wat overgebleven bladerdeeg te versieren is dat erg leuk).
5. Snij de overige restjes van de korst weg.  Doe wat van het eimengsel langs de zijkant van de taart.
6. Plaats dit voor 1 uur in de oven. Doe er wat zilverfolie overheen wanneer je ziet dat de zijkant te snel bruin wordt. Dit gebeurt al snel, dus let op!
7. Laat een half uur afkoelen.

Dat ziet er lekker uit he? Mmmm...! Eetsmakelijk!  
Fijne herfst nog. 





apple pie 2

xje Fien!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten