vrijdag 18 oktober 2013

Hair --> Donutknot.

Heeii iedereen,
Kiek hier! Vandaag leg ik jullie uit over een donutknot.

Er zijn verschillende mogelijkheden om een donutknot te maken.
Allereerst heb je een haardonut nodig. Die kan je zelf maken, of je kan hem kopen bij bijv.:

H&M 2,-      --> http://www.hm.com/nl/product/01922?article=01922-D#article=01922-D
Claires rond de 5,- http://www.claires.co.uk/hair-your-faves-donuts/style/fcp-category/list?resetFilters=true#sortOrder=dsalesLastWeek&page=0

De prijs ligt vaak aan de verschillende soorten groten. Zoals ik al zei kan je hem ook zelf maken. Dan moet je de onderkant van een sok afknippen. Dan rol je hem op. Het is wel verstandig om een haardonut/sok in je eigen haarkleur te nemen. Ik heb er zelf ook een van de Claires. Ik vind hem heel fijn. Ik  heb namelijk best lang haar en dat is heel ververlend (ook wel weer mooi :) ). Alleen het grote probleem is dat ik heel veel haar dan nog over heb. En toen ging m'n moeder naar de Claires en toen had ze dat als cadeautje meegenomen. Volgens mij heb ik de grootste maat.

Benodigdheden:
- veel elastiekjes.
- een haardonut.
- haarlak.
- borstel.
- (schuif)speldjes.
- en eventueel nog een accessoires voor in je haar.


Okee, de uitleg: 
1. Kam je haar nu goed door.
2. Pak een elastiek en maak een mooie (hoge) staart.
3. Pak nu je haardonut en doe die over het elastiekje. (zie plaatje)
4. Verdeel nu het haar over de haardonut en doe er een elastiekje omheen.
5. Nu heb je haar over, wikkel dat mooi om de knot en zet het vast met schuifspeldjes of met een elastiekje.
6. Wat ook kan is dat je je overgebleven haar in 2 gelijke delen verdeeld en er 2 vlechten van maakt, wikkel die om je knot en zet ze vast met schuifspeldjes of met een elastiekje. (zie plaatje)
7. Spray er nu wat haarlak overheen en tadaaaa.. je bent klaar!
8. Je kan eventueel nog een leuke accessoires in doen bijvoorbeeld een bunwrap (volgend blog meer uitleg) of een leuke strik
              















    


Ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat het gelukt is.
Wat leuk zou zijn is als je een foto stuurt naar het mailaccount van ons: dreamsaboutfashionx@gmail.com
Dank je wel voor het lezen!
Dooeiix Kiek


Geen opmerkingen:

Een reactie posten